.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سمینار تخصصی مدیریت منابع آب در ایران و آلمان برگزار شد‏

شمال نیوز: دکتر بهمنیار در حاشیه سمینار گفت: سمینار مشترک اساتید ودانشجویان اوستفالیای دانشگاه آلمان در دانشگاه علوم کشاورزی ساری در راستای تفاهمنامه که بین این دو دانشگاه منعقد شد به مدت سه روز در ساری برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: تبادلات علمی دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این سمینار مشترک است.
دکتر بهمنیار با بیان اینکه منابع آبی کشور ما محدود است خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب میانگین بارش‌های کشور ما کمتر از یک  سوم جهانی است.
وی بیان داشت: برای جلوگیری از بروز خشکسالی و نیز کنترل منابع آبی کشور باید از لحاظ کمی و کیفی منابع آب کشور به‌خوبی مدیریت شود.
رئیس دانشگاه منابع طبیعی ساری با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی وابستگی جدی به تولیدات کشاورزی دارد تصریح کرد: باید در میزان مصرف آب در کشت و کار مدیریت اساسی انجام شود.
بهمنیار با بیان اینکه آب رودخانه‌های ما از لحاظ کمی و کیفی در حال کاهش است گفت: در این سمینارها راهکارهای مشکلات بخش منابع آبی ارائه می‌شود.
در ادامه عضو هیئت علمی دانشگاه اوسیفالیای آلمان از برنامه‌ریزی برای بررسی راهکارهای مدیریت مطلوب منابع آبی ایران و آلمان در دانشگاه منابع طبیعی ساری خبر داد.
 وی افزود: هدف از بازدید دانشجویان آلمانی از دانشگاه علوم کشاورزی ساری را برقراری ارتباط علمی بین این دو دانشگاه می باشد.
دکتر کلوسراتچر خواستار برقراری ارتباط گسترده‌تر بین این دو دانشگاه شد و گفت: با برقراری تعامل بین این دو دانشگاه زمینه علمی مناسبی برای کاهش منابع آب تهیه و اجرایی شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه اوستفالیای آلمان با اعلام اینکه تبادل علمی بین دانشجویان ایرانی و آلمان طی دو سال است که انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تلاش ما در این بازدیدها این است که راهکارهای مناسب برای کاهش منابع آبی پیدا شود.
این استاد دانشگاه آلمان با اعلام اینکه برای کنترل منابع آبی در کشورش از سیستم آبیاری مکانیزه بهره‌برداری می‌شود خاطرنشان کرد: در آلمان از سیستم سنتی آبیاری خبری نیست.
وی با اشاره به بازدیدی که از منابع آبیاری و کشاورزی در مازندران داشت گفت: در سفرم متوجه شدم که آبیاری سنتی هنوز در مازندران متداول است.
دکتر کلوسراتچر در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که در آلمان با مشکل کمبود منابع آبی مواجه هستید گفت: مشکلاتی از قبیل سیلاب و طغیان در کشور آلمان وجود دارد اما مشکلات کمبود منابع آبی مشاهده نمی‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه اوستفالیای آلمان در پایان یادآور شد: مشکلات منابع آبی در کشور ایران بسیار زیاد است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 اسفند 1392
از برکات و پیگیری های ریاست دکتر سلیمانی بود که این هیات به ایران اومدند.... حالا بهمنیار اومده میگه تبادل دانشجو!!!!
آقای بهمنیار فعلا نیومده که کُند کردن رشد سریع دانشگاه رو در دستور کارش قرار داده!!!!
دانشگاه ساری هم بر باد فته

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.